გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის გვარი სახელი
: ნაილი ზანგურაშვილი
საგანი: ისტორია
სწავლების საფეხური:
საბაზო
მოსწავლეთა რაოდენობა:30
გაკვეთილის თემა : ჯვაროსნული
ლაშქრობები
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლეებმა
1) იმსჯელონ ჯვაროსნული ლაშქრობების მნიშვნელობსა და შედეგებზე. 2) მოსწავლეებმა შეძლონ
განსაზღვრონ სხვადასხვა ქვეყნის მდებარეობა
რუკაზე 3) მოსწავლეებმა შეძლონ გაიაზრონ რელიგიის
მნიშვნელობა საზოგადოების ცხოვრებასა და მსოფლიოს
ისტორიულ პროცესში.
ისტ.VII.1.
VII კლასი
მოსწავლეს შეუძლია
დააკავშიროს
ფაქტები და
მოვლენები შესაბამის
ისტორიულ ეპოქებთან.
ინდიკატორები
●
ისტორიულ
მოვლენებს გადმოსცემს
ქრონოლოგიური თანმიმდევრობით,
აკავშირებს ისტორიულ
ფაქტებს ძველი
და ახალი
წელთაღრიცხის სისტემასთან;
●
ინდივიდუალურად
ან კლასში
ჯგუფური მუშაობისას
დროის ხაზზე
(სკალაზე) აღნიშნავს
ისტორიულ თარიღებს
ან ისტორიულ
პერიოდებს;
• ისტორიულ მოვლენებს
გადმოსცემს ქრონოლოგიური
თანმიმდევრობით, აკავშირებს
ისტორიულ ფაქტებს ძველი
და ახალი
წელთაღრიცხის სისტემასთან;
• ინდივიდუალურად ან კლასში ჯგუფური
მუშაობისას დროის
ხაზზე (სკალაზე)
აღნიშნავს ისტორიულ
თარიღებს ან ისტორიულ პერიოდებს;
• ასახელებს საუკუნესა
და ათასწლეულს,
რომელსაც კონკრეტული თარიღი
მიეკუთვნება;
• ადგენს ცხრილს,
რომელშიც სახელმძღვანელოში
არსებულ თემებთან დაკავშირებულ
მნიშვნელოვან თარიღებს
ალაგებს ქრონოლოგიური
თანმიმდევრობით და მიაკუთვნებს მათ
შესაბამის ისტორიულ
ეპოქას. მაგ.:
აქტივობის აღწერა
|
გამოყებული მეთოდი
|
კლასის ორგანიზების
ფორმა
|
სასწავლო რესურსი
|
დრო
|
|
1
|
მასწავლებელი სვავს
კითხვებს ( მარტივიდან რთულისკენ) 1რომელ საუკუნეებში მიმდინარეობდა ჯვაროსნული?
ლაშქრობები 2 რა მიზანს ემსახურებოდა ჯვაროსნული ლასქრობები? 3 ვინ და როდის მოუწოდა
ქრისტიანებს წმინდა ომს შეერთებოდნენ? 4სულ რამდენი ჯვაროსნული ბრძოლა იყო? 5რა მიზანს
ემსახურებოდა ჯვაროსნული ლაშქრობები? 6რომელი იყო ყველაზე მნიშვნელოვანი? 7რომელი
სახელმწიფოები დაარსდა ჯვაროსნული ლაშქრობების შედეგად?
|
გონებრივი იერიში.
კითხვა-პასუხის მეთოდი
|
საერთო საკლასო
|
სახელმძღვანელო
|
15
|
2
|
მოსწავლეებს ვაჩვენებ
ჯვაროსნული ლაშქრობების ფოტოებს და გავაცნობ საქართველოსა და ჯვაროსნების ურთიერთობას მჭიდრო კავშირს .
|
||||
3
|
ჯგუფური მუშაობა მასწავლებელი
ყოფს მოსწავლეებს ჯგუფებად,აძლევს ინსტრუქციას ,ანაწილებს დავალებას ჯგუფებში,განსაზღვრავს
ჯგუფებში მუშაობისა და პრეზენტაციის დროს
1ჯგუფი მუშაობს წყაროებზე.წყაროებზედაკვირვებით აკეთებენ დასკვნებს ,მსჯელობენ.2ჯგუფი
მუშაობს რუკაზე და უჩვენებს რა მიმართულებით გადაადგილდებოდნენ ჯვაროსნები ლაშქრობების დროს.თითოეული ჯგუფი განსაზღვრული
დროის შემდეგ აკეთებს პრეზენტაციას.
|
თანამშრომლობითი სწავლება
|
ჯგუფებში
|
რუკა,სახელმძღვანელო,კალამი,თაბახის
ფურცლები
|
10
|
ცხრილებზე მუშაობა.
მასწავლებელი მოსწავლეებს ურიგებს ცხრილებს და ავალებს განსაზღვრული დროის
განმავლობაში შეავსონ ცხრილები
|
სახელმძღვანელო
|
10
|
|||
შეფასება: განმსაზღვრელი.განმავითარებელი.
მასწავლებელი გაკვეთილის
განმავლობაში იყენებს როგორც განმსაზღვრელ, ისე განმავითარებელ შეფასებას.
|
შეფასების რუბრიკები
|
10
|
|||
საშინაო დავალება:
1.დაწერონ რომელი ჯვაროსნული ლაშქრობა იყო ყველაზე მნიშვნელოვანი.პასუხი
დაასაბუთეთ.
2.მოიძიეთ ინტერნეტში ინფორმაცია რა კავშირი ჰქონდა ჯვაროსნულ
ომებს საქართველოსთან.
|
5
|
No comments:
Post a Comment